dimarts, 20 de novembre de 2012

Tasques mes de novembre



1. Seguiment dels alumnes avaluats durant el primer trimestre. Alumne "D" corresponent al primer cas d'intervenció és derivat a l’atenció de la mestra de PT, al mes d’octubre. L’especialista en PT,  convoca als pares per a una reunió per a exposar-los els següents temes:
-    Dinàmica de treball de l’aula de PT.
-    Tasques a treballar amb l’alumne.
-    Hores d’intervenció.
-  Informació sobre l’informe trimestral del treball realitzat a l’aula de PT, que acompanyarà al butlletí  de notes.
-    Pautes de treball a casa i pròxims seguiments de l’alumne.

2. Reunió de coordinació de l’equip del SPE. Dijous de vesprada el director de l’SPE convoca reunió, per a tractar els següents temes:

-    Economia de l’SPE. L’habilitat de l’SPE ens comunica la possibilitat de adquirir nou material psicomètric i psicopedagògic. Cal tenir en compte que finalitza l’any i per tant el pressupost amb què compta l’SPE per al present any, ens possibilitat fer una despesa econòmica per a comprar material. Tant els orientadors/es com els especialistes en AL, podran lliurar un full de material, d’ahí es farà un llistat de prioritats per a fer l’encomanda.
-    El Director comunica els terminis per a realitzar els Informes Tècnics per als dictàmens d’escolarització, que segons instruccions de la inspecció educativa, cal estar realitzats, la segona quinzena del mes de gener, com a més tardar.

3. Dins de la funció d’assessorament a les famílies de l'alumnat, participant, si s'escau, en el desenvolupament de programes formatius de pares i mares d'alumnes, es proposa a la direcció del centre el desenvolupament de fulls informatius per a pares. La seua finalitat és, proporcionar a les famílies unes pautes educatives per a donar resposta a les necessitat típiques de cadascuna de les etapes, i a més a més servir de guia per a detectar possibles necessitats en l’àmbit familiar.


Estos fulls es repartiran a cadascun dels alumnes per a donar a casa i tindran una periodicitat mensual. S’ha tingut en compte les necessitats del centre i de les diferents etapes educatives, per a fer una planificació anual dels temes que es van a tractar als fulls informatius.

La planificació serà la següent:


Mes
Nivell educatiu
Tema
Novembre
Ed. Infantil
L’estimulació del llenguatge.
Ed. Primària
Com dur avant els estudis.
Desembre
Infantil i Primària
Els joguets.
Gener
Infantil i Primària
Prevenció dels problemes d’atenció.
Febrer
Infantil i Primària
El meu fill no em fa cas.
Març
Infantil i Primària
Com treballar l’autoestima.
Abril
Infantil i Primària
Dificultats per a relacionar-se amb els altres.
Maig
Infantil
Prevenció de l’agressivitat infantil.
Primària
Tècniques de relaxació.
Juny
Infantil 3 i 4 anys.
Orientacions per a l’estiu.
Infantil 5 anys.
Comença l’E.P.
1r i 2n cicle E.P
Orientacions per a l’estiu.
3r cicle E.P
Comença l’E.S.O

3 comentaris:

  1. Bona tarda Ximo,
    De la mateixa manera que a la darrera revisió insisteixo que el nombre d’entrades és insuficient. No dubto que facis molta i bona feina, però no queda en absolut reflectit al Pràcticum. No es podrà valorar.
    Només una dada com a exemple: des de la darrera revisió (fa dues setmanes), només has fet una entrada. Penso que és una dada suficientment significativa.
    Tampoc no has intervingut en els blocs dels companys de l'aula.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta entrada no és sols d'un dia sinó de més. Igual és que no ho he fet be.

      Elimina
  2. Bona tarda Ximo,
    Et suggeriria que fessis entrades més desglossades intentant establir una entrada per a cada aspecte.
    recorda que és un "diari" de Pràctiques

    ResponElimina