dijous, 13 de desembre de 2012

TÈCNIQUES D'ESTUDI I APRENENTATGE SIGNIFICATIU

Avuí he fet una xarrada al 3er. cicle de Primària ( 5é i 6é ja que estan junts) sobre les tècniques d'estudi. Com quasi sempre faig comence la sessió preguntant a l'alumnat si saben de que anem a parlar. Les respostes com ja us podeu imaginar són de lo més variades. Uns esmenten: " serveix per a no suspendre, per a que fem més feina, per a que la fem ben feta, per ensenyar-nos, per a fer els deures, etc...".
Jo explique més endavant que tot el que han dit està be, però  considere que són unes eines que tenim de conèixer per a fer una tasca molt ben organitzada i el més completa possible per a poder aprendre qualsevol tema d'una manera molt comprensiva i significativa que ens permetra  contar-ho d'una manera clara a qualsevol persona i que  ho entenga. Incidisc que el més important és una bona organització i sobre tot que el que s'escriga sapigam que vol dir. No podrem passar a ningun altre concepte si abans no s'enten l'anterior.
Aleshores d'una manera pràctica llegim una sèrie de lectures diverses no massa llargues i els pregunte de que va el que han llegit. Alguns/nes perden molt prompte l'atenció segurament per manca de concentració. Hi han d'altres que tenen un temps de resposta més lent i necessiten tornar-ho a llegir per a poder entendre-ho be. Els explique que la primera tasca que s'ha de fer és anotar totes aquelles paraules que no entenem en un bloc "petit" que puga cabre dintre de la butxaca, ja que aquest serà durant tota la vida el nostre company de ruta allà on anem ( vocabulari ).
Acabat aquest procés el següent és eixir a la pissarra ( digital, es motiva més ) PDI i anotar amb els retoladors digitals una espècie d'esquema començant per un principi que anem  a dir-li " Títol" continuant per una sèrie de branques que poden unir-se o no tot depenent si estàn relacionades o no.
Hem aconseguit amb una primera sessió fer una mena de mapa conceptual o ruta de conceptes completament significativa que ens ha abocat mitjançant una lògica estructural arribar a la fí respecte el que haviem llegit.
En les properes sessions introduiré conceptes tant importants com la "investigació" i el "descobriment" fent-los experimentar més que saber que és ahí on es troba el principi de la saviesa i la il.lusió per aprendre coses noves. 
Més endavant introduiré les eienes adients de les TIC per a fer-ho més motivador i més il.lustratiu. Contem amb el hardware necessari per a treballar, com són els ordinadors, la PDI interactiva  i altres perifèrics així com també el software referent als mapes conceptuals com són el cmap tools ( gratuït i funcionant en totes les plataformes: windows, linux, apple ) i altres que ens aconsellaren en la UOC com és el"Inspiration" que malgrat no ser gratuït doncs té una interface molt amena i agradable per als nens. ( Seguirem... )

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada